tisdag 27 oktober 2009

Bergsformationer

Nu är det dags för uppdatering igen. Och detta har jag pysslat med idag:

Ungefär så här kan jag tänka mig att min imaginära del av Tyskland såg ut för drygt 10 miljoner år sedan. Förvisso finns det vissa inslag i bilden som inte stämmer överens med verkligheten, t.ex. färg på marken och de två cylindriska föremålen, men berget var säkerligen väldigt kantigt. Jag ska försöka skapa ett mer "tidsnära" landskap på modulen (och förhoppningsvis tar det inte 10 milj. år...) med hjälp av kniv, spackel, gipsbindor och färg. Jag återkommer när väder och vind (alltså brytbladskniven) har gjort sitt.

2 kommentarer:

Bengan sa...

Vänta ska du se!
Snart kommer inlandsisen och skulpterar fram värsta jysta bergssidan...
Vad använder du för att limma styrofoamen?

Marcus sa...

Styrofoamen är limmad med hjälp av det ena ufot på bergstoppen: flaskan med trälim. OK, det tar tid innan det torkar och det är säkert bättre ur vissa perspektiv att limma med silikonfog eller liknande, men det är så enkelt som att trälimmet finns tillgängligt. :-) Men jag vet inte hur väl det håller, det får tiden utvisa.