lördag 3 oktober 2009

Leverans och träff

Igår var det lilla julafton hemma, jag fick leverans både från Tyskland (en Uhlenbrock Fred) och från Kjell & Co (kablar och kontakter). Fred:en fungerar precis som tänkt, både när jag kopplar den direkt mot min Twin Center och via kablarna som kom från Kjell & Co trots att kablarna är korsade när det står i katalogen att de ska vara raka. Jag ringde kundtjänst och påtalade problemet, och de krediterade mig kablarna utan större diskussion (och kablarna fick jag behålla...). Nu får jag klippa av kontakten i ena änden på varje kabel och klämma på en ny, men det tror jag inte blir några större problem. Och jag fick anledning att testa alla kablar idag också, berraf och Ivan kom på besök med varsin modul (båda i två sektioner). Jag och berraf kom fram till att vi har tänkt hyfsat rätt båda två, även om jag lyckades få mitt rälsläge två millimeter för högt. Ingen katastrof med det, den justermånen finns i hålen, men nästa modul får jag försöka göra lite bättre. Jag får också försöka ljuddämpa min markisolerskiva också, den var en väldigt effektiv ljudförstärkare, till skillnad från berraf:s plywoodskiva. Nog för att jag inte har något landskap på min modul än, men någon form av ljuddämpning lär gå åt i alla fall, tips emottages tacksamt! Här är några bilder jag tog på träffen:
berraf:s Pauline står lutad mot väggen


Ihopskruvning pågår!


En inte föraktfull bana på nästan tre meter plus halva Ivans modul.


Ett DB BR 218 med vagnar i kroken har stannat i Pauline.
Tack Ivan och berraf för besöket, det gav mersmak! Förhoppningsvis får vi till en jul- eller nyårskörning i samma lokal.

1 kommentar:

Unknown sa...

Stort TACK till dig, Linda, Lukas och Leja för generöst mottagande :)
Roligt hade vi, helt enkelt kul på h-jul