torsdag 7 januari 2010

Utflykt

Idag var min första modul och mina tåg på utflykt till berraf och South Eastern Railroad. Det var väldigt trevligt att se hur bra mina två dekoderförsedda lok trots allt går, speciellt det lilla treaxliga BR 80. Självklart har jag förevigat tillfället så alla intresserade kan njuta:
Mitt lilla BR 80 kommer dragandes på ett godståg förbi berget på Can Creek. Motorn i loket lät ganska illa till en början, men efter en droppe olja på alla lagerbussningar och drev så blev det ett riktigt trivsamt litet lok. Och så här såg det ut med mitt andra lok:
BR 218 drar ett blå-beige passagerartåg förbi järnvägsövergången vid infarten till Pauline. Även detta lok gick bättre än jag väntat mig med tanke på att det har stått still så länge, och loket gick bättre ju längre det fick gå men någon olja behövdes aldrig. Vagnarna ska jag nog göra något åt däremot. Belysningen blinkar ganska mycket (nästan som på ett disco... ;-) så jag funderar på att montera in en kondensator i varje vagn, jag återkommer om/när det inträffar. Förstås fick min modul en liten invigning också:
Här syns rälsskarven mellan min modul och berraf:s Destiny High. Rälsläget är helt OK, både på min och berraf:s modul! Dock syns det inte att båda modulerna står på egna ben (glömde ta kort på den detaljen...). Tyvärr kunde vi inte provköra över den här modulskarven eftersom Destiny High inte hade någon körström inkopplad, men ett uppställt tåg kan man alltid ta kort på i alla fall:
OK, tåget står inte på min modul, men det gör sig riktigt bra på Destiny High. Jag tycker att berraf har lyckats riktigt bra med den modulen! Jag hoppas bara att jag kommer i närheten med mina när jag väl börjar med landskapet.

Lika trevligt var allt tågsnack om allt och inget. Tack berraf för en trevlig dag, jag hoppas att jag kan bjuda in till körning på mina moduler så småningom!

1 kommentar:

Bengan sa...

En väldigt, väldigt rolig dag för mig Marcus. Tack!
Har lagt upp ett litet videoklipp på "tuben": http://www.youtube.com/watch?v=v3tdltLcUEk