måndag 11 januari 2010

Arbete pågår

Som rubriken antyder pågår för tillfället arbete med rälsläggning på stationsmodulen, och för att visa er hur det ser ut tog jag ett kort på det:

De första två växlarna ligger på plats, med en liten stump räls till kanten (som skydd, ifall något går fel så är det inte växeln som pajar). Jag måste säga att moduler är himla trevligt! Bra arbetshöjd (kunde kanske vara någon cm längre ner...) och man når precis överallt utan att behöva hänga med en arm i taklampan, och när elen sedan ska kopplas är det ju bara att lägga modulen på sida. Mycket smidigt!
Innan jag tackar för idag vill jag visa ett kort till:

Det är utsikten från jobbet (fast jag hade hellre haft den utsikten hemma...) idag på eftermiddagen när jag skulle åka hem. Kvalitén på bilden är inte den bästa, men jag hade bara mobiltelefonen med mig så den fick helt enkelt duga. Nu ska jag åter till rälsläggningen (en liten stund till).

Inga kommentarer: