söndag 3 januari 2010

Spårplanerande

Idag (eller var det igår??) pågick det spårplanerig, en konstart i sig. Inspiration kan man hämta på många ställen där verkligheten troligtvis är bäst, men andras spårplansidéer är också bra. Jag inspirerades av den här spårplanen och har modifierat den lite, bl.a. för att anpassa den från oNeTRAK till FREMO och för att få in en stationsbyggnad jag fick i julklapp (vilken jul avslöjar jag inte...). Så här såg det ut:
Jag har inte tänkt färdigt än förstås, det finns några detaljer att slipa på. Och nej, det är inga korsningar eller korsningsväxlar inplanerade, det är bara Peco flexräls som ligger i kors, det ska inte vara så...

2 kommentarer:

Bengan sa...

Originalet har stickspår till en liten hamn men det tänker du stå över, eller?
Hur som helst ser det intressant ut :)

Marcus sa...

Hamnen tänkte jag skippa och ersätta med station och persontrafik, men jag vill fortfarande ha ett par olika godskunder så jag kan använda stationen som timesaver när andan faller på och jag inte kan ställa upp hela banan.