söndag 10 januari 2010

Två steg framåt och ett bakåt

Helgens plan höll inte... Regeringen beslutade Frugan ville städa ut julen, och det var ju dags, så idag har vi plockat och städat. Men lite har jag hunnit med på min modul i alla fall! Banvallen limmade jag igår så idag stod rälsläggning på programmet. För att rälsen ska sitta fast i modulgaveln så skruvade jag ner två mässingsskruvar att löda fast rälsen i, och för att de stora (fula) skruvskallarna inte skulle vara kvar kapade jag skruvarna så det såg ut så här:
När jag sedan lade på rälsen för att se hur bra det blev såg det ut så här:
De avkapade skruvskallarna är ca 2 mm under rälsen... Jag får skylla på den sena timmen för det tankefelet, men det måste ju åtgärdas! Jag lossade banvallen tillräckligt mycket för att kunna skruva upp skruvarna med en tång, så nu ser det rätt ut (jag har inget kort på det). Men det har ju gjort att modulen inte är rälslagd än, det får helt enkelt vänta ett par dagar.

Inga kommentarer: