onsdag 20 januari 2010

Modulskarvskörning!

I kväll kunde jag inte hålla mig längre. Jag kopplade lite provisoriskt in den första lilla rälsbiten på stationsmodulen till banankontakterna i modulskarven och kopplade ihop den med min tidigare modul Burgwald för att se om jag lyckades köra något lok över skarven. Så här såg det ut:

Som synes blev det succé! Det går till och med att krypköra över skarven utan att loket stannar eller hackar. Och det har inget svänghjul i sig heller, det här loket, så det går riktigt bra! Och då var jag ju tvungen att utmana ödet, prova med mitt lilla BR 80:

Modulskarven är ju inga problem, men väl rälsen före så banverket får underkänt på rälsunderhållet. En bidragande orsak till banverkets bristande underhåll kan vara brist på resurser, något som så småningom kommer att åtgärdas. Hur diskuteras febrilt i banverkets ledningsgrupp, så fort de kommer fram till ett hållbart förslag kommer det att presenteras för järnvägsstyrelsen, som förhoppningsvis kommer att budgetera för detta.

2 kommentarer:

Micke C sa...

Heja på! Bra jobbat.

Bengan sa...

Hoppas resten av familjen stod bredvid och jublade vid detta högst celebra tillfälle!
Här kommer jubel från Bynn :)