torsdag 17 september 2009

Twin Center-problem med lösning

Igår kväll fick jag stora skälvan, min Twin Center slutade svara på tryckknappningar! Men efter en god natts sömn och en vanlig dag på jobbet så kom jag på en lösning på problemet. Det går relativt enkelt att lyfta på locket på en Twin Center, det sitter med två snäpplås i överkant och två i nederkant.


När locket har lyfts ser det ut såhär:

Det som jag var intresserad av att lösa var menu- och "högerpil"-knapparna, och de finns här:

Lämpligtvis används locket som mall för att hålla ordning på vilken knapp som är vilken. I alla fall så fungerade knapparna när locket var av så jag kunde trycka lite snett på knappen. Jag behandlade båda knapparna med väldigt lite elektronikrengöring, förhoppningsvis fungerar knapparna ganska länge till. Till sist satte jag försiktigt fast locket igen. Locket ser ut så här på undersidan:

De fyra snäppfästena syns tydligt. Om du tar isär din, var försiktig så de inte går sönder!

Inga kommentarer: