söndag 6 september 2009

Ben!

Ett historiskt ögonblick har inträffat! Min första modul står på egna ben! OK, viss justering behövs fortfarande, t.ex. var måttet från golvet till rälsens överkant "bara" 1293 mm så det "saknas" 7 mm, men den justeringsmånen finns i fötterna så det ska inte vara några som helst problem. Benen har jag gjort av 25x34 mm läkt jag hittade på K-rauta här i Linköping (kostade 4:-/lm), och det har gått åt ca 6,5 lm till båda benparen, alltså en kostnad av knappt 15 kr/benpar. Jag har inte räknat med den plywoodbit som benen fäster i modulen, men den är ju inte speciellt stor, jag har dessutom använt spillbitar som ju kan sägas vara gratis. En bild på spektaklet måste ju också visas:
Ja, jag vet att den inte kan stå på den ledden när jag ska köra, men det är ju en modul så den går att flytta på... ;-)

Nu är det bara alla andra moduler kvar, som frugan sade. Och det är ju helt riktigt, men först vill jag godkänna den här modulen, alltså koppla den mot andras moduler och se att jag har gjort allt rätt. Och det inträffar förhoppningsvis den 3:e oktober.

Inga kommentarer: