måndag 16 februari 2009

Twin Center


Ja, så har man blivit med en Fleischmann Twin Center. Den verkar onekligen vara väldigt bra jämfört med många andra DCC-centraler. Jag lyckades dessutom komma över den relativt billigt, i alla fall jämfört med en Intellibox, som ju är (nästan) identisk. Fast problemet för min del är att uppdatera min Twin Center. Den har idag programversion 1.000 och senaste version är 1.100. OK, den går att ladda ner från Fleischmanns sida (kräver registrering av serienumret), men efter detta börjar problemen. Man måste ha tillgång till en PC (urk...) som har en diskettenhet (en vaddå?? Jag har inte använt något sådant sedan Hedenhös tid...). Problemet för min del som varandes Mac-användare är tvåfalt; hitta en PC och en diskett. Jag har i alla fall lyckats hitta en PC med diskettenhet och en diskett!! Så nu är det ju "bara" att koppla ihop allt och starta från disketten som jag gjort med Fleischmanns benägna hjälp, eller?? Nja, PC:n jag hittade var (förstås!) inte min utan en bekants, och jag hade inte min Twin Center med mig. Nåja, jag får försöka våldgästa min bekant tillsammans med min Twin Center, transformator, diskett och kablage. Jag får återkomma när det har inträffat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej pappa, jag har lagt in din sida i mina favoriter nu.

/Lucas