torsdag 12 februari 2009

Förvaring

Lok och vagnar måste ju förvaras på något sätt när man inte kör med dem. Originalkartongerna är oftast bästa valet för det, men när man köper begagnat får man ju inte alltid med kartongerna. Jag har ett antal lok och vagnar som jag har köpt begagnat och som kom utan kartonger, de loken och vagnarna vill jag ju förvara skyddade på något vis. För ett par dagar sedan kom jag på en lösning: Köp lådor och skär ut passande ilägg i cellplast, lägg någon form av skumgummi eller liknande ovanför och under, så är det klart! Sagt och gjort, på Biltema hittades lämpliga lådor, cellplast och liggunderlag fanns hemma. Idag har cellplasten och liggunderlaget skurits till, och resultatet syns på bilderna.
Först en bild på hur det ser ut med cellplast i lådan utan fack för tågen:
Sedan en bild på hur det färdiga resultatet blev:

Under cellplasten ligger det en bit liggunderlag också, för att skydda tågen på undersidan. OK, det är inte lika snyggt som originalkartongerna, men jag tycker det är ganska praktiskt, lådorna är staplingsbara och rymmer 12 små vagnar och lok var.

1 kommentar:

Anonym sa...

Snyggt jobbat!! Sen att vi har blå cellplast-bitar i hela lägenheten..... det hör ju inte hit, eller hur? ;-)