söndag 15 februari 2009

Förvaring, igen...

Jag upptäckte att min förvaringsidé förvisso var bra, men lämnade lite att önska. Jag har idag två lådor med lok och vagnar i, men vad innehåller lådorna? Det syns liksom inte, som man ser på bilden:

Det vore ju bättre om man på utsidan såg vad som fanns i lådan, ungefär såhär:

På det viset syns det direkt vilken låda jag har i handen och vad som ligger i lådan. Enkelt och lätt att ta rätt från början. Under varje lok och vagn har jag skrivit tillverkare, artikelnummer, järnvägsbolag och littera. Ja, det tog tid att ta reda på... Och det är rätt iakttaget, om man har långa vagnar och/eller lok så får de inte plats i lådan (den är 27 cm lång och 17 cm hög, Biltema art. nr. 20-273), men förhoppningsvis har man då originalkartongen kvar.

Inga kommentarer: