måndag 22 november 2010

Nya LED-experiment

Idag tog jag mig tid att försöka löda på trådar på de riktigt små lysdioderna, och jag lyckades faktiskt! Tack vare Bengans kommentar att använda tejp för att fästa de små krypen på så lyckades jag. Jag tog dubbelhäftande skumtejp, sådan man normalt fäster mattor med. Här är några bilder på hur det kan bli med lysdioderna vid stationen.
Föst en bild med den gula lysdioden under perrongtaket på min station. Bilden är väldigt mörk, men jag hoppas att det ger viss känsla för hur den gula lysdioden lyser upp. Jag tycker den lyser upp mer än vad bilden antyder.
Seda en bild på den varmvita lysdioden som kameran tycker att det ser ut. Själv upplever jag det mer som det här:
Jag tycker det är lite konstigt att den varmvita är så pass blå som den är i verkligheten medan kameran tycker att den har en betydligt mer neutral nyans.

Nu är det upp till mina bloggläsare att tycka! Gul eller varmvit? Kommentera, ring, maila, eller tyck för egen del. Jag vill i alla fall ha några åsikter, så får vi se hur jag gör.

Inga kommentarer: