söndag 25 juli 2010

Oväntad hjälp

Idag kom grabben och frågade om han kunde hjälpa mig med något. Frugans förslag var att koka saft, men det ratades med argumentet att vi gjorde det igår... Mitt förslag var att han och jag skulle sätta oss och bygga hus till modulbanan, och jag fick napp! Så jag satte mig med stationshuset och satte grabben på att bygga ihop oljecisternerna, en uppgift han åtog sig med glädje och intresse! Han började med att ta loss alla delar från gjutramen:
Som synes är koncentrationen på topp! Men innan han hann ta loss alla delar kom vi på att det skulle målas en del också, och det är ju bättre att göra innan man tar loss delarna. Så fram med lilla penseln och lilla färgburken (och stora pappskivan...).
Även detta klarade han galant! Men det var förstås lite pilligt ibland. När färgen hade torkat så pillade han loss alla målade delar också, och började montera ihop allting. Dagens resultat är detta:
Pappa ger betyget Med Beröm Godkänt! Det återstår förvisso några delar att montera, men det hinns med i morgon! Detaljer som oljespill, rost och ogräs får vänta till senare.

1 kommentar:

Bengan sa...

Med utmärkt beröm godkänt både Lukas och Marcus. Snygga cisterner som efter lite vädring kommer vara absolut toppklass :)