Det senaste som har hänt är att den lilla stationssektionen har fått räls så nu ser den ut så här:
Det som återstår här är en rälsstump i överkanten (till en industri) och växelmotorer på undersidan. Sedan är det dags för lite elektriska kopplingar till växelmotorerna, men det sker "i underjorden". Det har hänt en del i underjorden på stationens stora sektion också, den ser numera ut så här på undersidan:
Det som har tillkommit är permanent inkopplingsmöjlighet för körström och växelström. Jag har även bytt ut några rälsmatningskablar till lite tunnare och påbörjat kabeldragningen till växelmotorerna. Här i underjorden återstår en hel del arbete, liksom ovan jord där det inte har hänt någonting alls på den här sektionen. Det som ska ske snart är att stationens tredje spår ska läggas med en växel till industrispåren som också ska få räls och en växel. Så det finns att pilla med den närmaste tiden!
söndag 28 mars 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar