onsdag 17 mars 2010

Detaljplanering

De senaste dagarna har detaljplanering av spårplan och järnvägskunder pågått, med bieffekt att rälsläggning etc har fått stå åt sidan. Nu har jag vridit och vänt på växlar och spår så jag knappt vet ut eller in. Men så här ser i alla fall det senaste (sista?) förslaget ut:
Närmast kameran till vänster ska det komma ett kyllager (troligtvis Heljans), där linjalen ligger hamnar troligtvis ett godsmagasin från Faller och längst bort hamnar det nog en oljedepå eller liknande. På höger sida om rälsen blir det gator, parkering, buskar och liknande. Jag tror att det blir bra bara det blir färdigt. Det började klia ordentligt i byggfingrarna när jag ställde stationshuset och perrongen där de skulle vara, även om stationen bara är halvfärdig och perrongen inte ens påbörjad. Jag ska försöka fortsätta byggandet så fort tid medger!

2 kommentarer:

Bengan sa...

Spännande du!
Det blir mycket trafik att laborera med och så ska det vara :)

ROS sa...

Tänk att du får hålla till i köket! Jag är ju hänvisad till en vrå i källaren ;-)