söndag 15 november 2009

På gång igen

Det var ett tag sedan något hände med mina moduler (observera pluralformen :-), något som måste åtgärdas. Detta åstadkom jag ikväll:
Ja, helt riktig observation! Det är en ram till en Fremo N-Re-modul, så nu är jag begåvad med två moduler. Eller snarare snart, den här är ju inte ens halvfärdig, men på god väg! Det är början på min ena stationsmodul som ska sträcka sig över två sådana här sektioner. Räls, växlar och stationshus finns på lagret, det som lagret behöver kompletteras med är perronger och någon form av lagerhus för styckegods. Men de byggnaderna behövs ju inte riktigt än. Jag återkommer med rapport om framsteg!

1 kommentar:

Bengan sa...

Gott tempo du håller Marcus!
Tycker det händer något hela tiden.

Eftersom du siktar på tyskt finns en rad fina klipparksmodeller av bl.a stationer och lagerhus att ladda ner. På min webbplats finns flera länkar till sådant och många är alldeles gratis och gratis är bra :)