tisdag 22 mars 2011

Underhåll

I går fick mitt BR 218 sig en liten översyn, med anledning av att det inte gick så bra i Habo. Då upptäckte jag att det var ganska gott om damm vid hjulen och då framförallt mellan hjul och strömupptagning. Inte konstigt att loket inte gick bra! Efter lite pillande fick jag bort det mesta, och därefter gick loket märkbart bättre. Det tjuvstannar fortfarande ibland, så jag behöver nog plocka isär boggierna och tvätta rent strömupptagningsbleck och hjulinsidor ordentligt. Problemet är att jag inte vet riktigt hur jag ska plocka isär boggierna, det handlar ju om Simplex-koppel också, så det finns ju risk att fjädrar flyger till höger och vänster när jag gör det och det vill jag ju inte... Det kanske går att ta googla reda på förstås. Men det får bli en annan gång...

Inga kommentarer: