lördag 29 maj 2010

Modulträff

Idag var det byggträff hos BerraF och South Eastern Railroad i Ödeshög, och det gick ju inte att missa! Fast det blev väl inte så mycket byggt, men desto mera kört! Det var faktiskt ett historiskt ögonblick på så vis att det var Östgötatrafikens längsta moduluppställning hittills, nästan 10 modulmeter bestående av två större stationer, två mindre stationer och ett par linjemoduler. Så här såg det ut:
Det är inte jag som figurerar på bilden... Och fortsättningen:
Riktigt roligt var det, tack BerraF för gästfriheten! Nästa gång får vi träffas i en större lokal så vi får lite bättre plats.
Nu kan jag avslöja vad min lilla låda var till för:
Ett enkelt ställverk till min stationsmodul. Men det hade ju alla redan listat ut, eller hur?? Det fungerar som avsett, men känns lite litet. Jag hade från början tänkt mig att ett par LocoNet-uttag skulle få plats också, men det går faktiskt inte utan att göra det lite större. Fast det kan ju vara bra att uttagen separerade från ställverket i alla fall... Det som är kvar att göra är dragavlastning på kabeln, ett par droppar färg och en enkel spårplan. Men det finns ju annat att göra också, och det återkommer jag till en annan gång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja just det, ställverk ja... fast det vågade jag ju inte skriva här, ifall jag hade "fel ord" för det... Men jag visste ju vad det skulle vara till i alla fall! :-D

Puss!

Bengan sa...

Visst var det lite häftigt att vi redan kan presentera en bana med 10 meter körsträcka!!! Ända fattades en del moduler så vi kan nog klämma fram ca 5 meter till :)