lördag 8 maj 2010

Klipp på Tradera

Ibland lyckas man göra klipp på Tradera. I veckan vann jag en auktion för 200:- plus frakt, ganska överkomligt för innehållet tycker jag. Och innehållet var detta:
En boggitankvagn från Roco, märkt Esso.
En öppen boggiflakvagn från Fleischmann Piccolo.
Två öppna lådvagnar från Rivarossi.
En öppen lådvagn från Roco.
Ytterligare en öppen lådvagn, den här från Lima.
Och till sist ett par slutna godsvagnar, en märkt "Löwenbräu München" och den andra märkt "Fürstenberg Pilsener", båda tillverkade av Roco.

Kvalitén och skicket på vagnarna är i huvudsak helt OK, förutom några smådetaljer. På de två vagnarna från Rivarossi har "förstärkningarna" undertill gått sönder lite, men det är nog inget som inte går att fixa till. Tankvagnen saknar en buffert, men det kan jag leva med (kanske lyckas jag fixa det också...). Det största problemet är väl lådvagnen från Lima som håller sedvanlig Lima-kvalitet; ingen målning att tala om, grova detaljer men framförallt rullar vagnen väldigt dåligt. Dessutom har vagnen slagit sig så den vickar på spåret. Men jag är inte förvånad, vagnen är ju tillverkad av Lima och de håller ju inte någon vidare kvalitet i H0 heller. Men det går säkert att göra något av vagnen i alla fall.

Inga kommentarer: