söndag 27 juni 2010

Inspiration??

De senaste dagarnas väder har inte inspirerat till storverk i MJ-byggandet direkt. Det har däremot hänt en del utomhus, t.ex. har grabbens pool fyllts och grinden i staketet på baksidan justerats så den inte klämmer längre. När man sedan efter en dags jobbande utomhus styr kosan till sitt eget lilla hörn för en avkopplande stund och möts av denna syn:
då rinner inspirationen av en helt och hållet. Boendes i en lägenhet med fyra rum så finns inte plats till större utrymme än en Ikea-graderob i vardagsrummet, och i den ska både modelljärnväg och amatörradio samsas. Av detta blev det ett litet kaos... Rörigt är det i alla fall. Jag vet oftast var saker är, men det finns sällan plats att göra något. Och inte hjälper det att man har (för) många projekt igång samtidigt (den som letar riktigt noga hittar det senaste projektet, Arnold BR 211 som ska få dekoder monterad). Förhoppningsvis kommer jag att avsluta något eller några snart, så jag får plats att starta nya!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du kanske skulle ha bara ett projekt i farten åt gången?! Eller också bygger du igenom köksdörren, så du får en lika fin hörna som jag! :-D

Puss, gubben!

Bengan sa...

Det finns ALLTID plats för ett projekt till... säger jag som nästan aldrig får något färdigt :)