lördag 15 augusti 2009

Banvall!

Nu är banvallen lagd och så här blev resultatet:
Förhoppningsvis har jag mätt rätt överallt, så rälsens överkant verkligen kommer 58 mm över hålens mitt. Själv tvivlar jag faktiskt på det, eftersom cellplastskivan verkar vara 21 mm tjock och inte 20 mm som jag har mätt upp. Troligtvis har tillverkaren inte så hög precision vid tillverkningen av markisoleringsskivan, och om den används till det den är tänkt till så spelar det nog ingen roll heller. Men här kan det bli katastrof. Jag ska i alla fall löda fast räls i en gavel och fästa den lite småprovisoriskt så jag kan testa med någons färdiga modul. Då får jag se hur stor katastrofen är...

1 kommentar:

Bengan sa...

Marcus, bara lugn...
1mm går att leva med och som nödåtgärd kan du borra upp 8mm hålen till 9-10mm så är det lugnt sen :)